fredag 13 juli 2012

Sångframträdandet på Ryttartorpet, Växjö!

I onsdags, 11/7, sjöng jag alltså med Anders Nilsson (min gamla musiklärare och numera kollega) på Ryttartorpet – Araby, Växjö, med pianokomp av Kenneth Malm.
Trots regnet, och därefter myggen, så var det en tapper och faktiskt rätt stor publik som lyssnade på oss. Verkligen jätteroligt alla ni som kom! Jag kände med alla stackare i publiken som satt under sina paraplyer och med sina regnponchos. Men till slut upphörde som sagt regnet och humöret steg. Jag kände att uppträdandet gick bra, även om det inte var det bästa jag gjort men jag är nöjd och fick höra många fina ord efteråt vilket är jätteroligt. Anders är alltid toppen, han sjunger så himla bra och kan få igång publiken! Och det var roligt att få jobba med en (för mig) ny pianist. Läs Smålandspostens artikel HÄR, och här nedanför kan ni se lite foton…

Ett hundratal i publiken trotsade regnet...

...till slut upphörde regnet!

Anders inledde uppträdandet

Jag, Anders och i bakgrunden: Kenneth

Alltid lika roligt att sjunga med Anders! :o)

Inne på Ryttartorpet efter framträdandet. Jag kan rekommendera ett besök i deras fik.
Det är mycket mysigt och dessutom billigt! Och efter fikat kan man spela minigolf,
hyra en kanot eller bada lite.


Missa inte…

Två av mina vänner kommer att sjunga på samma ställe: Ryttartorpet – Araby, Växjö… Onsdagen den 18 juli kl.19:00 kan ni höra min vän Tobias Kandenäs & Mikael Brorsson och söndagen den 29 juli kl.15:00 är det min vän Per-Anders Löthman som uppträder. Fullständigt program finns på Ryttartorpets hemsida.

Foton: privata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar